Köpvillkor

 

Köpvillkor för HubbleofSweden

1. ALLMÄNT

Dessa köpvillkor gäller vid försäljning till konsumenter av varor och tjänster på hubbleofsweden.se ("hemsidan") som erbjuds av Hubble of Sweden AB ("Hubble of Sweden", "företaget", "vi" och "vår"). Våra köpvillkor utgör hela avtalet mellan parterna. Ingen ändring av dessa köpvillkor är giltig, såvida den inte är skriftlig och har undertecknats av de berörda parterna. Läs köpvillkoren noga innan du gör din beställning och skriv ut en kopia för framtida referens. Genom att göra en beställning hos oss eller acceptera leverans av en av våra produkter accepterar du dessa köpvillkor. Köp på hemsidan kan göras av privatpersoner över 18 år, bosatta i Sverige ("kunden", "du", "din", "ditt").

Våra kontaktuppgifter:

info@hubbleofsweden.se

2. BESTÄLLNING, PRIS OCH BETALNING

Alla priser på hemsidan är angivna i SEK och inklusive moms. En fraktavgift kan tillkomma men redovisas då innan slutförande av beställning. En beställning görs enkelt och säkert på vår hemsida och blir bindande när sista steget i kassan (betalning) har genomförts. Kort efter att din beställning har genomförts mottar du en orderbekräftelse via mejl, som utgör kvitto för köpet. Om man vill avbryta beställningen då måste man kontakta oss direkt efter att beställningen registrerats.

Du betalar enkelt och tryggt hos oss via Klarna Checkout som erbjuds i samarbete med vår betalningspartner Klarna (Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, organisationsnummer 556737-0431). Vid betalning med Klarna kan en kreditprövning vara nödvändig, vilken utförs av Klarna, och i samband med detta kan du behöva upplysa ditt personnummer. Klarna erbjuder flera olika betalningsmetoder och dessa presenteras i kassan tillsammans med de eventuella villkor som gör sig gällande. Villkoren för Klarnas betalningsmetoder går även att läsa här. I tillägg till detta kan du läsa Klarnas allmänna användarvillkor här och Klarnas personuppgiftspolicy här.

3. LEVERANS

Vi skickar beställningar med PostNord och leveranstider är från 2 till 5 arbetsdagar inom Sverige och 3 till 7 arbetsdagar inom Europa. Leveranskostnad kan tillkomma och presenteras innan slutförande av beställning. När beställningen skickas från vårt lager får du ett mejl.

4. ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning eller, vid uppdelad leverans, den sista delen av din beställning. Om du ångrar ditt köp kan du inom ångerrättsperioden antingen skicka beställningen i retur eller meddela oss skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt genom att meddela oss skriftligt om detta inom ångerrättsperioden ska du mejla oss och skriva att du vill utnyttja ångerrätten. Efter ditt meddelande om att du ångrar köpet har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Du kan skicka returen med valfri fraktfirma och du som kund står själv för returkostnaden. Vid en retur, vänligen mejla oss för att efterfråga ett returformulär som du skriver ut, fyller i och lägger med i returpaketet.

Returadress: Hubble of Sweden AB, Stockholmsvägen 13B Lgh 24, 602 18 Norrköping, Sverige. 

Vid en retur ansvarar kunden för varan fram till dess att vi tar emot den. För att få återbetalat hela beloppet du betalat för den eller de produkter du returnerar ska de returneras i oöppnad.

Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som användes för att betala för köpet, om inget annat avtalats specifikt. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi har mottagit ditt meddelande om att du önskar utnyttja ångerrätten, förutsatt att vi har mottagit returen eller bevis på att returen har skickats. Om du har ångrat hela din beställning återbetalar vi köpet. Observera att frakten betalas inte tillbaka.

Notera att vi inte kan göra några byten. Om du önskar en annan produkt ombeds du att skicka den beställda produkten i retur och göra en ny beställning på önskad produkt.

5. REKLAMATIONSRÄTT

När du handlar på hubbleofsweden.se har du 1 års reklamationsrätt. Om du vill reklamera en vara ber vi dig att kontakta vår kundservice och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid en godkänd reklamation kan du antingen få varan reparerad eller ersatt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. För att en reklamation ska godkännas behöver den vara berättigad och felet får inte ha uppstått till följd av felaktig användning eller annan skadlig behandling. Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet hos varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes är reklamationen alltid gjord inom rimlig tid.

Vid en godkänd reklamation kan du behöva returnera den reklamerade varan. I sådant fall kommer vi att skicka en returetikett till dig som du kan använda för att skicka returen. Vid användning av returetiketten står vi för returkostnaden. I samband med detta skickar vi dig även ett returformulär som vi ber dig att skriva ut, fylla i och lägga med i returpaketet.

6. INTEGRITET OCH ANVÄNDNING AV KUNDINFORMATION

Vi värnar om din integritet vid behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa vår fullständiga personuppgiftspolicy här.

7. ÄNDRINGAR I VILLKOR

Vi kan ändra köpvillkoren utan förvarning. Eventuella ändringar gäller för alla beställningar som görs efter ändringen av våra köpvillkor.